PRO RODIČE BUDOUCÍCH PRVŇÁČKŮ
INFORMACE K ORGANIZACI ZÁPISŮ K POVINNÉ ŠKOLNÍ DOCHÁZCE PRO ŠKOLNÍ ROK 2023/2024
Vážení rodiče,
zapisují se děti narozené od 1. 9. 2016 - 31. 8. 2017.
TERMÍNY:
A) DNY OTEVŘENÝCH DVEŘÍ
Ve dnech 1.2. a 8.2.2023 - 10,00 - 17,00 + 1.3. a 8.3.2023 - 10,00 - 17,00 dle volby obvodu:
ZDRAVOTNÍ TŘÍDY
Bory - Skupova 15 - telefon 377 429 383
Slovany - Brojova 14 - telefon 374 722 228
B) ZÁPISY do 1. tříd (zdravotních) - školní rok 2023/2024:
- termíny 3.4. a 12.4.2022 - 14,00 - 18,00
- místo zápisů dle volby zákonných zástupců: Bory - Skupova 15, Plzeň nebo Slovany - Brojova 14, Plzeň
PODMÍNKY PŘIJETÍ DÍTĚTE DO SPECIÁLNÍ TŘÍDY - tzv. ZDRAVOTNÍ TŘÍDY
- musí se jednat o dítě se speciálními vzdělávacími potřebami bez mentálního postižení (dále jen SVP)
- může se jednat o TYTO DIAGNÓZY:
a) SOUBĚŽNÁ POSTIŽENÍ VÍCE VADAMI
b) SVP vyplývající ze ZDRAVOTNÍHO STAVU DLOUHODOBÉHO CHARAKTERU
c) VADY ŘEČI, pokud vyžadují PODPŮRNÁ OPATŘENÍ
d) mírná TĚLESNÁ POSTIŽENÍ, pokud vyžadují PODPŮRNÁ OPATŘENÍ
(NEJSME BEZBARIÉROVÁ ŠKOLA)
e) PORUCHY CHOVÁNÍ, pokud vyžadují PODPŮRNÁ OPATŘENÍ (např. ADHD)
f) PORUCHY UČENÍ, pokud vyžadují PODPŮRNÁ OPATŘENÍ
DOKLADY K PŘIJETÍ DÍTĚTE DO SPECIÁLNÍ TŘÍDY - tzv. ZDRAVOTNÍ TŘÍDY
a) ZÁPISOVÝ LIST - formulář naší školy - ZÁKONNÍ ZÁSTUPCI OBDRŽÍ OSOBNĚ PŘI ZÁPISU DÍTĚTE
b) DOPORUČENÍ PEDAGOGICKO-PSYCHOLOGICKÉ PORADNY, Plzeň, Částkova 78
Telefon: 377 468 139
E-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
jedna z kontaktních osob pro naši školu: PhDr. Kateřina Lohrová, Ph. D.
nebo
c) DOPORUČENÍ SPECIÁLNĚ PEDAGOGICKÉHO CENTRA (dále jen SPC), Plzeň
spolupracujeme s těmito:
1. SPC, Macháčkova 43, Plzeň, telefon: 377 539 337; +420 777 354 734;
E-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
2. SPC pro děti s vadami řeči, Ke Špitálskému lesu 3, Plzeň, telefon: 377 260 069;
E-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
d) DOPORUČENÍ OD ODBORNÉHO LÉKAŘE (v případě, že se u dítěte jedná o závažné onemocnění;
příp. o ADHD a dítě je v péči pedopsychiatra)
e) INFORMOVANÝ SOUHLAS - formulář naší školy - ZÁKONNÍ ZÁSTUPCI OBDRŽÍ OSOBNĚ PŘI ZÁPISU DÍTĚTE
f) RODNÝ LIST DÍTĚTE.
ODKLAD POVINNÉ ŠKOLNÍ DOCHÁZKY - NUTNÉ DOKLADY:
a) ZÁPISOVÝ LIST - formulář naší školy - ZÁKONNÍ ZÁSTUPCI OBDRŽÍ OSOBNĚ PŘI ZÁPISU DÍTĚTE
b) ŽÁDOST O ODKLAD povinné školní docházky - formulář naší školy- ZÁKONNÍ ZÁSTUPCI OBDRŽÍ OSOBNĚ PŘI ZÁPISU DÍTĚTE
c) POSUDEK PEDAGOGICKO-PSYCHOLOGICKÉ PORADNY nebo
POSUDEK SPECIÁLNĚ PEDAGOGICKÉHO CENTRA
d) POSUDEK ODBORNÉHO LÉKAŘE nebo KLINICKÉHO PSYCHOLOGA.
Adresy detašovaných pracovišť (mapy najdete u odkazu Zdravotní třídy):
PLZEŇ - BORY, Skupova 15, telefon: 377 429 383
PLZEŇ - SLOVANY, Brojova 14, telefon: 374 722 228
Na Vaše děti se těší týmy speciálních pedagogů, jejichž filozofií je laskavá důslednost, aby Vaše
děti byly vybaveny kvalitními znalostmi a pozitivními emocionálními zkušenostmi :-)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
NAŠE ŠKOLA NABÍZÍ:
- maximální počet 14 žáků v každé zdravotní třídě = důsledný individuální přístup kvalitních speciálních pedagogů ke každému žákovi
- rodinné prostředí, které děti nestresuje, ve třídách nezvoní, třídy jsou kvalitně vybavené
- VYUČUJEME V ROZSAHU UČIVA ZÁKLADNÍ ŠKOLY = žáci se po 5. nebo po 9. ročníku bezproblémově zapojují do výuky na následných zvolených školách (i víceletých gymnázií)
- žákům jsou poskytovány kvalitní informace = vysoká úspěšnost při přijímacím řízení na víceletá gymnázia a střední školy
- ve škole se žáci cítí bezpečně, zažívají pocity úspěšnosti, radost z učení
- škola má výborné pracovní vztahy se školskými poradenskými zařízeními (pedagogicko-psychologické poradny a speciálně pedagogická centrum), odbornými lékaři, zřizovatelem - cílem všech je kvalitní poskytování profesionální péče Vašim dětem
- škola důsledně dbá, aby se všichni chovali slušně - každá třída má zpracované Desatero pravidel slušného chování, kterým se důsledně řídí
- přístup pedagogů je laskavý a zároveň důsledný - cílem práce celého týmu naší školy jsou žáci co nejzdravější, vybavení kvalitními znalostmi a pozitivními emocionálními zkušenostmi
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
POMOC RODIČŮM = DĚTEM:
Jak můžete pomoci svým dětem:
• Věnujte dítěti soustředěnou pozornost – při rozhovoru s ním se nezabývejte jinou činností, dejte mu najevo zájem, trpělivě je vyslechněte, projevujte vstřícnost a přívětivé chování.
• Vyprávějte dítěti a čtěte mu – televize či video nenahradí lidské slovo a osobní kontakt.
• Pověřujte dítě drobnými úkoly a domácími pracemi – pěstujte tak jeho samostatnost a zodpovědnost, rozvíjíte i motoriku.
• Rozvíjejte poznání z oblasti života lidí, zvířat i rostlin – vedle obecné informovanosti rozšiřujete i jeho slovní zásobu.
• Vybírejte vhodné hry a činnosti, sami se do nich zapojte – stavebnice, skládanky, dějové obrázky i práce s drobným výtvarným materiálem rozvíjejí poznání a tvořivost. Vaše účast posiluje citovou zralost dítěte.
• Upevňujte prostorovou orientaci a pojmy nahoře, dole, vlevo, vpravo, vpřed, za – výrazně to ovlivňuje základy psaní, čtení a počítání.
• Dbejte na vhodné pohybové aktivity a zdravé stravování – příroda je velká tělocvična, prospěje i vám.
• Trénujte změny denního režimu související se školní docházkou – ranní vstávání, odbourávání odpoledního spaní, čas pravidelného ukládání k večernímu spánku zmírní každodenní stres pro děti, zákonné zástupce i pedagogy, připravujte dítě na to, co ho čeká nového v době školní docházky.
• Vytvářejte sociální situace, kdy se dítě učí jednat s jinými lidmi - uplatňovat základní společenská pravidla při jednání s lidmi, vyřizovat drobné vzkazy, nebát se komunikace ve známém prostředí apod.
Desatero pro rodiče[1]
1. Dítě by mělo být dostatečně fyzicky a pohybově vyspělé, vědomě ovládat své tělo, být samostatné v sebeobsluze
Dítě splňuje tento požadavek, jestliže:
• pohybuje se koordinovaně, je přiměřeně obratné a zdatné (např. hází a chytá míč, udrží rovnováhu na jedné noze, běhá, skáče, v běžném prostředí se pohybuje bezpečně)
• svlékne se, oblékne i obuje (zapne a rozepne zip i malé knoflíky, zaváže si tkaničky, oblékne si čepici, rukavice)
• je samostatné při jídle (používá správně příbor, nalije si nápoj, stoluje čistě, požívá ubrousek)
• zvládá samostatně osobní hygienu (používá kapesník, umí se vysmrkat, umyje a osuší si ruce, použije toaletní papír, použije splachovací zařízení, uklidí po sobě)
• zvládá drobné úklidové práce (posbírá a uklidí předměty a pomůcky na určené místo, připraví další pomůcky, srovná hračky)
• postará se o své věci (udržuje v nich pořádek).
2. Dítě by mělo být relativně citově samostatné a schopné kontrolovat a řídit své chování
Dítě splňuje tento požadavek, jestliže:
• zvládá odloučení od rodičů
• vystupuje samostatně, má svůj názor, vyjadřuje souhlas i nesouhlas
• projevuje se jako emočně stálé, bez výrazných výkyvů v náladách
• ovládá se a kontroluje (reaguje přiměřeně na drobný neúspěch, dovede odložit přání na pozdější dobu, dovede se přizpůsobit konkrétní činnosti či situaci)
• je si vědomé zodpovědnosti za své chování
• dodržuje dohodnutá pravidla.
3. Dítě by mělo zvládat přiměřené jazykové, řečové a komunikativní dovednosti
Dítě splňuje tento požadavek, jestliže:
• vyslovuje správně všechny hlásky (i sykavky, rotacismy, měkčení)
• mluví ve větách, dovede vyprávět příběh, popsat situaci apod.
• mluví většinou gramaticky správně (tj. užívá správně rodu, čísla, času, tvarů, slov, předložek aj.)
• rozumí většině slov a výrazů běžně užívaných v jeho prostředí
• má přiměřenou slovní zásobu, umí pojmenovat většinu toho, čím je obklopeno
• přirozeně a srozumitelně hovoří s dětmi i dospělými, vede rozhovor, a respektuje jeho pravidla
• pokouší se napsat hůlkovým písmem své jméno (označí si výkres značkou nebo písmenem)
• používá přirozeně neverbální komunikaci (gesta, mimiku, řeč těla, aj.)
• spolupracuje ve skupině.
4. Dítě by mělo zvládat koordinaci ruky a oka, jemnou motoriku, pravolevou orientaci
Dítě splňuje tento požadavek, jestliže:
• je zručné při zacházení s předměty denní potřeby, hračkami, pomůckami a nástroji (pracuje se stavebnicemi, modeluje, stříhá, kreslí, maluje, skládá papír, vytrhává, nalepuje, správně otáčí listy v knize apod.)
• zvládá činnosti s drobnějšími předměty (korálky, drobné stavební prvky apod.)
• tužku drží správně, tj. dvěma prsty třetí podložený, s uvolněným zápěstím
• vede stopu tužky, tahy jsou při kreslení plynulé, (obkresluje, vybarvuje, v kresbě přibývají detaily i vyjádření pohybu)
• umí napodobit základní geometrické obrazce (čtverec, kruh, trojúhelník, obdélník), různé tvary, (popř. písmena)
• rozlišuje pravou a levou stranu, pravou i levou ruku (může chybovat)
• řadí zpravidla prvky zleva doprava
• používá pravou či levou ruku při kreslení či v jiných činnostech, kde se preference ruky uplatňuje (je zpravidla zřejmé, zda je dítě pravák či levák).
5. Dítě by mělo být schopné rozlišovat zrakové a sluchové vjemy
Dítě splňuje tento požadavek, jestliže:
• rozlišuje a porovnává podstatné znaky a vlastnosti předmětů (barvy, velikost, tvary, materiál, figuru a pozadí), nachází jejich společné a rozdílné znaky
• složí slovo z několika slyšených slabik a obrázek z několika tvarů
• rozlišuje zvuky (běžných předmětů a akustických situací i zvuky jednoduchých hudebních nástrojů)
• rozpozná rozdíly mezi hláskami (měkké a tvrdé, krátké a dlouhé)
• sluchově rozloží slovo na slabiky (vytleskává slabiky ve slově)
• najde rozdíly na dvou obrazcích, doplní detaily
• rozlišuje jednoduché obrazné symboly a značky i jednoduché symboly a znaky s abstraktní podobou (písmena, číslice, základní dopravní značky, piktogramy)
• postřehne změny ve svém okolí, na obrázku (co je nového, co chybí)
• reaguje správně na světelné a akustické signály.
6. Dítě by mělo zvládat jednoduché logické a myšlenkové operace a orientovat se v elementárních matematických pojmech
Dítě splňuje tento požadavek, jestliže:
• má představu o čísle (ukazuje na prstech či předmětech počet, počítá na prstech, umí počítat po jedné, chápe, že číslovka vyjadřuje počet)
• orientuje se v elementárních počtech (vyjmenuje číselnou řadu a spočítá počet prvků minimálně v rozsahu do pěti (deseti)
• porovnává počet dvou málopočetných souborů, tj. v rozsahu do pěti prvků (pozná rozdíl a určí o kolik je jeden větší či menší)
• rozpozná základní geometrické tvary (kruh, čtverec, trojúhelník atd.)
• rozlišuje a porovnává vlastnosti předmětů
• třídí, seskupuje a přiřazuje předměty dle daného kritéria (korálky do skupin podle barvy, tvaru, velikosti)
• přemýšlí, vede jednoduché úvahy, komentuje, co dělá („přemýšlí nahlas“)
• chápe jednoduché vztahy a souvislosti, řeší jednoduché problémy a situace, slovní příklady, úlohy, hádanky, rébusy, labyrinty
• rozumí časoprostorovým pojmům (např. nad, pod, dole, nahoře, uvnitř a vně, dříve, později, včera, dnes), pojmům označujícím velikost, hmotnost (např. dlouhý, krátký, malý, velký, těžký, lehký).
7. Dítě by mělo mít dostatečně rozvinutou záměrnou pozornost a schopnost záměrně si zapamatovat a vědomě se učit
Dítě splňuje tento požadavek, jestliže:
• soustředí pozornost na činnosti po určitou dobu (cca 10-15 min.)
• „nechá“ se získat pro záměrné učení (dokáže se soustředit i na ty činnosti, které nejsou pro něj aktuálně zajímavé)
• záměrně si zapamatuje, co prožilo, vidělo, slyšelo, je schopno si toto po přiměřené době vybavit a reprodukovat, částečně i zhodnotit
• pamatuje si říkadla, básničky, písničky
• přijme úkol či povinnost, zadaným činnostem se věnuje soustředěně, neodbíhá k jiným, dokáže vyvinout úsilí a dokončit je
• postupuje podle pokynů
• pracuje samostatně.
8. Dítě by mělo být přiměřeně sociálně samostatné a zároveň sociálně vnímavé, schopné soužití s vrstevníky ve skupině
Dítě splňuje tento požadavek, jestliže:
• uplatňuje základní společenská pravidla (zdraví, umí požádat, poděkovat, omluvit se)
• navazuje kontakty s dítětem i dospělými, komunikuje s nimi zpravidla bez problémů, s dětmi, ke kterým pociťuje náklonnost, se kamarádí
• nebojí se odloučit na určitou dobu od svých blízkých
• je ve hře partnerem (vyhledává partnera pro hru, v zájmu hry se domlouvá, rozděluje a mění si role)
• zapojí se do práce ve skupině, při společných činnostech spolupracuje, přizpůsobuje se názorům a rozhodnutí skupiny
• vyjednává a dohodne se, vyslovuje a obhajuje svůj názor
• ve skupině (v rodině) dodržuje daná a pochopená pravidla, pokud jsou dány pokyny, je srozuměno se jimi řídit
• k ostatním dětem se chová přátelsky, citlivě a ohleduplně (dělí se o hračky, pomůcky, pamlsky, rozdělí si úlohy, všímá si, co si druhý přeje)
• je schopno brát ohled na druhé (dokáže se dohodnout, počkat, vystřídat se, pomoci mladším).
9. Dítě by mělo vnímat kulturní podněty a projevovat tvořivost
Dítě splňuje tento požadavek, jestliže:
• pozorně poslouchá či sleduje se zájmem literární, filmové, dramatické či hudební představení
• zaujme je výstava obrázků, loutek, fotografii, návštěva zoologické či botanické zahrady, statku, farmy apod.
• je schopno se zúčastnit dětských kulturních programů, zábavných akcí, slavností, sportovních akcí
• svoje zážitky komentuje, vypráví, co vidělo, slyšelo, dokáže říci, co bylo zajímavé, co jej zaujalo, co bylo správné, co ne
• zajímá se o knihy, zná mnoho pohádek a příběhů, má své oblíbené hrdiny
• zná celou řadu písní, básní a říkadel
• zpívá jednoduché písně, rozlišuje a dodržuje rytmus (např. vytleskat, na bubínku)
• vytváří, modeluje, kreslí, maluje, stříhá, lepí, vytrhává, sestavuje, vyrábí
• hraje tvořivé a námětové hry (např. na školu, na rodinu, na cestování, na lékaře), dokáže hrát krátkou divadelní roli.
10. Dítě by se mělo orientovat ve svém prostředí, v okolním světě i v praktickém životě
Dítě splňuje tento požadavek, jestliže:
• vyzná se ve svém prostředí (doma, ve škole), spolehlivě se orientuje v blízkém okolí (ví, kde bydlí, kam chodí do školky, kde jsou obchody, hřiště, kam se obrátit když je v nouzi apod.)
• zvládá běžné praktické činnosti a situace, s nimiž se pravidelně setkává (např. dovede vyřídit drobný vzkaz, nakoupit a zaplatit v obchodě, říci si o to, co potřebuje, ptá se na to, čemu nerozumí, umí telefonovat, dbá o pořádek a čistotu, samostatně se obslouží, zvládá drobné úklidové práce, je schopno se starat o rostliny či drobná domácí zvířata)
• ví, jak se má chovat (např. doma, v mateřské škole, na veřejnosti, u lékaře, v divadle, v obchodě, na chodníku, na ulici, při setkání s cizími a neznámými lidmi) a snaží se to dodržovat
• má poznatky ze světa přírody živé i neživé, lidí, kultury, techniky v rozsahu jeho praktických zkušeností (např. orientuje se v tělesném schématu, umí pojmenovat jeho části i některé orgány, rozlišuje pohlaví, ví, kdo jsou členové rodiny a čím se zabývají, rozlišuje různá povolání, pomůcky, nástroje, ví, k čemu jsou peníze, zná jména některých rostlin, stromů, zvířat a dalších živých tvorů, orientuje se v dopravních prostředcích, zná některé technické přístroje), rozumí běžným okolnostem, dějům, jevům, situacím, s nimiž se bezprostředně setkává (např. počasí a jeho změny, proměny ročních období, látky a jejich vlastnosti, cestování, životní prostředí a jeho ochrana, nakládání s odpady)
• přiměřeným způsobem se zapojí do péče o potřebné
• má poznatky o širším prostředí, např. o naší zemi (města, hory, řeky, jazyk, kultura), o existenci jiných zemí a národů, má nahodilé a útržkovité poznatky o rozmanitosti světa jeho řádu (o světadílech, planetě Zemi, vesmíru)
• chová se přiměřeně a bezpečně ve školním i domácím prostředí i na veřejnosti (na ulici, na hřišti, v obchodě, u lékaře), uvědomuje si možná nebezpečí (odhadne nebezpečnou situaci, je opatrné, neriskuje), zná a zpravidla dodržuje základní pravidla chování na ulici (dává pozor při přecházení, rozumí světelné signalizaci)
• zná faktory poškozující zdraví (kouření)
• uvědomuje si rizikové a nevhodné projevy chování, např. šikana, násilí.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
PRO RODIČE DĚTÍ MATEŘSKÉ ŠKOLY
INFORMACE K ORGANIZACI ZÁPISŮ K PŘEDŠKOLNÍMU VZDĚLÁVÁNÍ DĚTÍ PRO ŠKOLNÍ ROK 2023/2024
Vážení rodiče,
zápisy do MŠ na školní rok 2023/2024 se uskuteční dne 2. 5. 2023 v budově MŠ.
KRITÉRIA K PŘIJETÍ DÍTĚTE DO MŠ:
Děti jsou přijímány v tomto pořadí:
1. s odkladem povinné školní docházky s trvalým bydlištěm v obci;
2. v posledním roce před zahájením povinné školní docházky s trvalým bydlištěm v obce;
3. s odkladem povinné školní docházky s jiným trvalým bydlištěm;
4. v posledním roce před zahájením povinné školní docházky s jiným trvalým bydlištěm;
5. podle věku – k celodenní docházce budou přijímány děti v pořadí od nejstaršího po nejmladší do počtu volné kapacity školy s trvalým bydlištěm v obci;
6. podle věku – k celodenní docházce budou přijímány děti v pořadí od nejstaršího po nejmladší do počtu volné kapacity školy s jiným trvalým bydlištěm;
7. v případě většího počtu zájemců, kteří splňují výše uvedená kritéria, bude přihlédnuto k věku dítěte, zaměstnanosti zákonných zástupců dítěte, k umístění staršího sourozence v zařízení.
Při rozhodování o přijetí dítěte bere ředitelka školy v úvahu jednotlivá kritéria ve výše uvedeném pořadí 1. – 7.
DOKLADY K PŘIJETÍ DÍTĚTE:
a) ZÁPISOVÝ LIST do MŠ - obdržíte osobně
b) ČESTNÉ PROHLÁŠENÍ k očkování dítěte
c) KOPIE RODNÉHO LISTU
d) KOPIE OČKOVACÍHO PRŮKAZU
e) EVIDENČNÍ LIST vyplníte osobně
f) INFORMOVANÝ SOUHLAS obdržíte osobně
g) RODNÝ LIST DÍTĚTE předložíte osobně.
Na Vaše děti se těší tým pedagogů, jejichž filozofií je laskavá důslednost, aby Vaše děti byly
vybaveny kvalitními znalostmi a pozitivními emocionálními zkušenostmi :-)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ŠKOLNÍ ROK 2021/2022
Vážení rodiče,
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR ve spolupráci s Ministerstvem zdravotnictví ČR vydalo
k provozu škol a školských zařízení ve školním roce 2021/2022 tyto materiály:
Nejčastější dotazy ke školství a koronaviru, MŠMT ČR (msmt.cz)
Zápisy do 1. tříd - školní rok 2022/2023 (více informací viz odkaz Zápisy do 1. tříd)
A) DNY OTEVŘENÝCH DVEŘÍ se z důvodu současné epidemiologické situace nemohou konat osobní přítomností rodičů a jejich budoucích prvňáčků.
Ve dnech 1.2. a 3.2.2022 - 10,00 - 17,00 + 1.3. a 3.3.2022 - 10,00 - 17,00 lze získat od pedagogů informace, mít dotazy prostřednictvím telefonátů dle volby pracoviště:
ZDRAVOTNÍ TŘÍDY
Bory - Skupova 15 - telefon 377 429 383 nebo prostřednictvím e-mailu: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Lochotín - Manětínská 37 - telefon 377 531 353 nebo prostřednictvím e-mailu: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
AUTISTICKÉ TŘÍDY
Plzeň - Bory, Skupova 15 - tel. 377 429 383 nebo prostřednictvím e-mailu: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Plzeň - Lochotín, Manětínská 37 - tel. 377 544 600 nebo prostřednictvím e-mailu: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
B) ZÁPISY:
- termíny 4.4. a 11.4.2022 - 14,00 - 18,00
- místo zápisů dle volby zákonných zástupců: Bory - Skupova 15 nebo Lochotín - Manětínská 37
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ŠKOLNÍ ROK 2020/2021
Trvale se koná prezenční vzdělávání pacientů-žáků na všech klinikách FN Plzeň.
Od 12. 4. 2021 se koná prezenční vzdělávání žáků ve speciálních třídách; tj. v autistických třídách a ve zdravotních třídách - více informací: https://www.msmt.cz/informace-k-provozu-skol-od-12-dubna-2021
Od 26. 4. 2021 se koná prezenční vzdělávání všech dětí v MŠ Mirošov - více informací: https://www.msmt.cz/materske-skoly-26-dubna-se-otevrou-ve-trech-krajich
Mimořádné opatření Ministerstva zdravotnictví ČR stanoví, že je zakázána osobní přítomnost žáků ZŠ při vzdělávání, ledaže se žáci podrobí preventivnímu testování ve školách s negativním výsledkem.
Žákům, kteří mají pozitivní výsledek testování nebo se testování neúčastní, je nadále zakázána osobní přítomnost na vzdělávání.
Přítomnost žáků na prezenční výuce je podmíněna účastí na testování.
- Pokud se žák neúčastní prezenčního vzdělávání z důvodu neúčasti na testování, škola bude absenci evidovat jako omluvenou. Při této omluvené absenci škola nemá povinnost zajistit žákovi distanční způsob vzdělávání dle zákona, ale poskytne mu přiměřenou formu studijní podpory – např. posílání týdenních plánů.
- Žák nemůže být nucen k účasti na testování a neúčast na testování nemůže být jakkoliv sankcionována. Důsledkem neúčasti je pouze nemožnost účasti na prezenčním vzdělávání. K testování se může dostavit žák školy pouze tehdy, pokud nemá příznaky infekčního virového onemocnění.
- Testování bude probíhat tzv. samoodběrem testem LEPU MEDICAL, u kterého není nutná asistence zdravotnického personálu.
- V případě testování žáků 1.-3. ročníku 1. stupně ZŠ je umožněna asistence při provádění testu třetí osobou (zákonný zástupce či jiná osoba, která musí mít souhlas nebo být pověřena zákonným zástupcem a zároveň s touto asistencí souhlasit). V takovém případě je nutné uzpůsobit počet osob v testovacím prostoru tak, aby byly dodrženy rozestupy. Pro zákonného zástupce či jinou asistující osobu platí výjimka ze zákazu vstupu třetích osob do školy. Tato osoba nesmí být infekční a musí si chránit dýchací cesty respirátorem.
Průběh testování dětí/žáků
- Testování bude prováděno 2x týdně hned po příchodu žáků do školy ve třídách za předepsaných hygienických pravidel.
- Jedno testování v daném týdnu proběhne vždy 1. den prezenční výuky (předpokládá se v pondělí), druhé testování v odstupu 2 – 3 dnů (ve čtvrtek stejného týdne).
- Žáci s pozitivním výsledkem testu konaného 1. den prezenční výuky v týdnu odcházejí ihned do izolačních místností a vyčkají příchodu zákonného zástupce, popřípadě si je odvede zákonný zástupce čekající na výsledek testu.
- V případě, že se pozitivní test objeví ve skupině testovaných jiný než první den prezenční výuky v daném týdnu, vztahují se následující kroky izolace a opuštění výuky na všechny žáky ze skupiny.
- V případě, že je pozitivně testovaný pedagogický pracovník školy, vztahují se pravidla izolace skupin na všechny žáky, které daný pedagog vyučoval v posledních 2 dnech před provedením testu.
- Testování se neprovádí u žáků, kteří doloží negativní výsledek RT-PCR testu na přítomnost viru SARSCoV-2 nebo negativního výsledku POC antigenního testu na přítomnost antigenu viru SARS-CoV-2 provedený na odběrovém místě či poskytovatelem zdravotních služeb, které nejsou starší 48 hod., a pokud tito žáci nemají příznaky onemocnění COVID-19.
- Testování se neprovádí u žáků, kteří prodělali onemocnění COVID-19 a zároveň neuplynulo více než 90 dnů od prvního RT-PCR testu s pozitivním výsledkem. Tuto skutečnost musí osoba prokazatelně doložit – laboratorně potvrzené onemocnění. Pokud ji škole nedoloží, tak se účastní testování dle harmonogramu školy. Dokladem může být např. potvrzení od lékaře, zpráva z laboratoře v listinné podobě.
Instruktážní video k samotestování žáků: https://testovani.edu.cz/jak-na-to-ve-skole
Vzhledem k současné situaci platí zákaz vstupu do kanceláře vedení školy a do všech budov školy.
Žádosti o informace posílejte, prosím, na: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
INFORMACE OHLEDNĚ ZÁPISŮ DO 1. ROČNÍKŮ NAJDETE NÍŽE.
DALŠÍ DETAILNÍ INFORMACE NAJDETE V ODKAZU: ZÁPISY DO 1. TŘÍD.
INFORMACE OHLEDNĚ ZÁPISŮ DO MŠ MIROŠOV NAJDETE NÍŽE.
DALŠÍ DETAILNÍ INFORMACE NAJDETE V ODKAZU: MŠ MIROŠOV.
Děkuji za pochopení
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
V Plzni dne 28. 2. 2021
Vážení rodiče,
v souvislosti s neustále se měnící situací z důvodu pandemie koronaviru vás prosím
o sledování webových stránek Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR a Ministerstva zdravotnictví ČR.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR ve spolupráci s Ministerstvem zdravotnictví ČR vydalo
manuál k provozu škol a školských zařízení ve školním roce 2020/2021 vzhledem ke COVID-19:
www.msmt.cz/nejcastejsi-dotazy-ke-skolstvi-a-koronaviru-1
www.msmt.cz/aktuality (zde najdete ze dne 23.10.2020 - ČSSZ: Nový formulář
Žádosti o ošetřovné při péči o dítě - VYPLŇUJE ŽADATEL O DÁVKU, NIKOLIV ŠKOLA).
Od 1. 3. 2021 do odvolání se z důvodu pandemie koronaviru koná výuka ve speciálních třídách
(tj. autistických třídách a zdravotních třídách) distančně;
v MŠ Mirošov probíhá distanční vzdělávání dětí předškolního věku; na klinikách FN se koná prezenční výuka.
Vzhledem k současné době platí zákaz vstupu do kanceláře vedení školy a do všech budov školy.
Žádosti o informace posílejte, prosím, na: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Paní asistentka je pro kontakt s veřejností (tzn. přes e-mail a pevnou linku 377 103 138) v pondělí a ve středu od 8,00 hod. do 12,00 hod.
V případě její krátkodobé nepřítomnosti (musí chodit pro poštu do podatelny FN apod.) volejte opakovaně, anebo napište na výše uvedený e-mail.
INFORMACE OHLEDNĚ ZÁPISŮ DO 1. ROČNÍKŮ NAJDETE HNED NÍŽE.
DALŠÍ DETAILNÍ INFORMACE NAJDETE V ODKAZU: ZÁPISY DO 1. TŘÍD.
INFORMACE OHLEDNĚ ZÁPISŮ DO MŠ MIROŠOV NAJDETE HNED NÍŽE.
DALŠÍ DETAILNÍ INFORMACE NAJDETE V ODKAZU: MŠ MIROŠOV.
Děkuji za pochopení
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
V Plzni dne 10. 3. 2021
PRO RODIČE BUDOUCÍCH PRVŇÁČKŮ
INFORMACE K ORGANIZACI ZÁPISŮ K POVINNÉ ŠKOLNÍ DOCHÁZCE PRO ŠKOLNÍ ROK 2021/2022
Vážení rodiče,
v souvislosti s prevencí nebezpečí vzniku a rozšíření onemocnění COVID-19 situace vyžaduje organizovat zápisy BEZ OSOBNÍ PŘÍTOMNOSTI DĚTÍ I ZÁKONNÝCH ZÁSTUPCŮ. Po ukončení mimořádných opatření bude uspořádáno setkání s dětmi a jejich zákonnými zástupci zaměřené na seznámení s prostředím školy, vzdělávacím programem, pedagogy a prostory školy (motivační část).
Zápisy se budou konat celý měsíc; tj. od 1. 4. 2021 do 30. 4. 2021.
Zapisují se děti narozené od 1. 9. 2014 - 31. 8. 2015.
DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: Z BEZPEČNOSTNÍCH DŮVODŮ NENÍ PŘÍTOMNA ŘEDITELKA ŠKOLY.
Mohou Vás napadat různé dotazy - můžete se podívat na chat. Je z dřívější doby,
ale můžete zde najít odpovědi na Vaše dotazy: https://old.fnplzen.cz/chat_archiv.asp?id_chat=13
PŘÍTOMNA JE ASISTENTKA ŘEDITELKY ŠKOLY V PONDĚLÍ a VE STŘEDU.
VŠECHNY INFORMACE JSOU SDĚLENY NÍŽE:
A) ZPŮSOBY PODÁNÍ PŘIHLÁŠKY = ZÁPISOVÉHO LISTU
Podle § 37 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, je PŘIHLÁŠKU = ZÁPISOVÝ LIST možné DORUČIT následujícími ZPŮSOBY:
1. přes DATOVOU SCHRÁNKU ŠKOLY: xsgxq9n
2. E-MAILEM s uznávaným elektronickým podpisem (nelze poslat prostý e-mail): Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. (POZOR!!! CMAIL.CZ - NIKOLIV EMAIL.CZ)
3. POŠTOU jako DOPORUČENÝ DOPIS na adresu:
Ředitelka školy
Mgr. Alice Kozáková
ZŠ a MŠ při Fakultní nemocnici
alej Svobody 80
323 00 Plzeň
DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: Pokud by bylo podání PŘIHLÁŠKY učiněno pomocí jiných technických prostředků (např. e-mailem bez uznávaného elektronického podpisu), je nutné jej do 5ti dnů ze strany zákonného zástupce potvrdit jedním z výše uvedených způsobů.
B) PODMÍNKY PŘIJETÍ DÍTĚTE DO SPECIÁLNÍ TŘÍDY - tzv. ZDRAVOTNÍ TŘÍDY
- musí se jednat o žáka se speciálními vzdělávacími potřebami (dále jen SVP)
- může se jednat o TYTO DIAGNÓZY:
a) SOUBĚŽNÁ POSTIŽENÍ VÍCE VADAMI
b) SVP vyplývající ze ZDRAVOTNÍHO STAVU DLOUHODOBÉHO CHARAKTERU
c) VADY ŘEČI, pokud vyžadují PODPŮRNÁ OPATŘENÍ
d) mírná TĚLESNÁ POSTIŽENÍ, pokud vyžadují PODPŮRNÁ OPATŘENÍ
(NEJSME BEZBARIÉROVÁ ŠKOLA)
e) PORUCHY CHOVÁNÍ, pokud vyžadují PODPŮRNÁ OPATŘENÍ (např. ADHD)
f) PORUCHY UČENÍ, pokud vyžadují PODPŮRNÁ OPATŘENÍ
C) DOKLADY K PŘIJETÍ DÍTĚTE DO SPECIÁLNÍ TŘÍDY - tzv. ZDRAVOTNÍ TŘÍDY
a) ZÁPISOVÝ LIST do ZŠ (prosím, vyplňte ČITELNĚ OBA LISTY, u školního roku uveďte: 2021/2022)
- PDF KE STAŽENÍ: (list 1), (list 2) - na 1. listu u ročníku uveďte dle volby: 1.A nebo 1.B nebo 1.C
(vysvětlivka: 1.A = BORY; 1.B = LOCHOTÍN; 1.C = SLOVANY)
b) DOPORUČENÍ PEDAGOGICKO-PSYCHOLOGICKÉ PORADNY, Plzeň, Částkova 78
Telefon: 377 468 139
E-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
jedna z kontaktních osob pro naši školu: PhDr. Kateřina Lohrová, Ph. D.
VZHLEDEM K SOUČASNÉ SITUACI NA DOPORUČENÍ POČKÁME - OBDRŽÍTE tzv. VÝZVU
nebo
c) DOPORUČENÍ SPECIÁLNĚ PEDAGOGICKÉHO CENTRA (dále jen SPC), Plzeň
spolupracujeme s těmito:
1. SPC, Macháčkova 43, Plzeň, telefon: 377 539 337; +420 777 354 734;
E-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
2. SPC pro děti s vadami řeči, Ke Špitálskému lesu 3, Plzeň, telefon: 377 260 069;
E-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
VZHLEDEM K SOUČASNÉ SITUACI NA DOPORUČENÍ POČKÁME, OBDRŽÍTE tzv. VÝZVU
d) DOPORUČENÍ OD ODBORNÉHO LÉKAŘE (v případě, že se u dítěte jedná o závažné onemocnění;
příp. o ADHD a dítě je v péči pedopsychiatra)
e) INFORMOVANÝ SOUHLAS obdržíte až osobně
f) RODNÝ LIST DÍTĚTE předložíte až osobně.
ODKLAD POVINNÉ ŠKOLNÍ DOCHÁZKY - NUTNÉ DOKLADY:
a) ZÁPISOVÝ LIST do ZŠ (prosím, vyplňte ČITELNĚ OBA LISTY, u školního roku uveďte: 2021/2022)
PDF KE STAŽENÍ: (list 1), (list 2) - na 1. listu u ročníku uveďte dle volby: 1.A nebo 1.B nebo 1.C
(vysvětlivka: 1.A = BORY; 1.B = LOCHOTÍN; 1.C = SLOVANY)
b) ŽÁDOST O ODKLAD povinné školní docházky (u školního roku uveďte: 2021/2022)
PDF KE STAŽENÍ: (Odklad).
c) POSUDEK PEDAGOGICKO-PSYCHOLOGICKÉ PORADNY nebo
POSUDEK SPECIÁLNĚ PEDAGOGICKÉHO CENTRA
d) POSUDEK ODBORNÉHO LÉKAŘE nebo KLINICKÉHO PSYCHOLOGA.
DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ pro rodiče, kteří nemají možnost stažení dokumentů:
DOKUMENTY BUDOU K DISPOZICI na detašovaných pracovištích BĚHEM CELÉHO DUBNA 2021
V PONDĚLÍ A VE STŘEDU OD 14,00 DO 17,00 HODIN - službu zde budou mít pedagogové.
Prosím, zazvoňte DLE INFORMACE NA DVEŘÍCH KAŽDÉHO PRACOVIŠTĚ.
Adresy detašovaných pracovišť (mapy najdete u odkazu Zdravotní třídy):
PLZEŇ - BORY, Skupova 15, telefon: 377 429 383
PLZEŇ - LOCHOTÍN, Manětínská 37, telefon: 377 531 353
PLZEŇ - SLOVANY, Brojova 14, telefon: 377 442 483
Na Vaše děti se těší týmy speciálních pedagogů, jejichž filozofií je laskavá důslednost, aby Vaše
děti byly vybaveny kvalitními znalostmi a pozitivními emocionálními zkušenostmi :-)
V Plzni dne 10. 3. 2021
PRO RODIČE DĚTÍ MATEŘSKÉ ŠKOLY MIROŠOV
INFORMACE K ORGANIZACI ZÁPISŮ PRO ŠKOLNÍ ROK 2021/2022
Vážení rodiče,
v souvislosti s prevencí nebezpečí vzniku a rozšíření onemocnění COVID-19 situace vyžaduje organizovat zápisy
BEZ OSOBNÍ PŘÍTOMNOSTI DĚTÍ I ZÁKONNÝCH ZÁSTUPCŮ. Po ukončení mimořádných opatření bude uspořádáno
setkání s dětmi a jejich zákonnými zástupci zaměřené na seznámení s prostředím školy, vzdělávacím programem, pedagogy
a prostory školy (motivační část). Zápisy se budou konat od 2. 5. 2021 do 16. 5. 2021.
DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: Z BEZPEČNOSTNÍCH DŮVODŮ NENÍ PŘÍTOMNA VE FN ŘEDITELKA ŠKOLY.
PŘÍTOMNA JE ASISTENTKA ŘEDITELKY ŠKOLY V PONDĚLÍ a VE STŘEDU v době od 9,15 do 11,45 hod.
VŠECHNY INFORMACE JSOU SDĚLENY NÍŽE:
A) ZPŮSOBY PODÁNÍ PŘIHLÁŠKY = ZÁPISOVÉHO LISTU a dalších povinných dokladů
Podle § 37 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, je PŘIHLÁŠKU = ZÁPISOVÝ LIST
a další povinné doklady možné DORUČIT následujícími ZPŮSOBY:
1. přes DATOVOU SCHRÁNKU ŠKOLY: xsgxq9n
2. E-MAILEM s uznávaným elektronickým podpisem (nelze poslat prostý e-mail): Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
(POZOR!!! CMAIL.CZ - NIKOLIV EMAIL.CZ)
3. POŠTOU jako DOPORUČENÝ DOPIS na adresu:
Ředitelka školy
Mgr. Alice Kozáková
ZŠ a MŠ při Fakultní nemocnici
alej Svobody 80
323 00 Plzeň
DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: Pokud by bylo podání DOKLADŮ učiněno pomocí jiných technických prostředků
(např. e-mailem bez uznávaného elektronického podpisu), je nutné jej do 5ti dnů ze strany zákonného zástupce
potvrdit jedním z výše uvedených způsobů.
B) KRITÉRIA K PŘIJETÍ DÍTĚTE DO MŠ:
Děti jsou přijímány v tomto pořadí:
1. s odkladem povinné školní docházky s trvalým bydlištěm v obci;
2. v posledním roce před zahájením povinné školní docházky s trvalým bydlištěm v obce;
3. s odkladem povinné školní docházky s jiným trvalým bydlištěm;
4. v posledním roce před zahájením povinné školní docházky s jiným trvalým bydlištěm;
5. podle věku – k celodenní docházce budou přijímány děti v pořadí od nejstaršího po nejmladší do počtu volné kapacity školy s trvalým bydlištěm v obci;
6. podle věku – k celodenní docházce budou přijímány děti v pořadí od nejstaršího po nejmladší do počtu volné kapacity školy s jiným trvalým bydlištěm;
7. v případě většího počtu zájemců, kteří splňují výše uvedená kritéria, bude přihlédnuto k věku dítěte, zaměstnanosti zákonných zástupců dítěte, k umístění staršího sourozence v zařízení.
Při rozhodování o přijetí dítěte bere ředitelka školy v úvahu jednotlivá kritéria ve výše uvedeném pořadí 1. – 7.
C) DOKLADY K PŘIJETÍ DÍTĚTE, KTERÉ MUSÍTE ZASLAT:
a) ZÁPISOVÝ LIST do MŠ (prosím, vyplňte ČITELNĚ OBA LISTY, u školního roku uveďte: 2021/2022)
PDF KE STAŽENÍ: (list 1), (list 2)
b) ČESTNÉ PROHLÁŠENÍ k očkování dítěte (prosím, vyplňte ČITELNĚ) - PDF KE STAŽENÍ: (Čestné prohlášení).
c) KOPIE RODNÉHO LISTU
d) KOPIE OČKOVACÍHO PRŮKAZU
------------------------------------------------------------------------------
e) EVIDENČNÍ LIST vyplníte osobně
f) INFORMOVANÝ SOUHLAS obdržíte až osobně
g) RODNÝ LIST DÍTĚTE předložíte až osobně.
Na Vaše děti se těší tým pedagogů, jejichž filozofií je laskavá důslednost, aby Vaše děti byly
vybaveny kvalitními znalostmi a pozitivními emocionálními zkušenostmi :-)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
V Plzni dne 15. 6. 2020
PRO RODIČE ŽÁKŮ NAŠÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLY
PŘEDÁVÁNÍ VYSVĚDČENÍ ZA ŠKOLNÍ ROK 2019/2020
Vážení rodiče,
informace ohledně předávání vysvědčení najdete zde:
https://www.msmt.cz/predani-vysvedceni-se-budou-moci-ucastnit-vsichni-zaci
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
V Plzni dne 28. 4. 2020
PRO RODIČE ŽÁKŮ NAŠÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLY
INFORMACE O HODNOCENÍ VÝSLEDKŮ VZDĚLÁVÁNÍ VE 2. POLOLETÍ PRO ŠKOLNÍ ROK 2019/2020
Vážení rodiče,
v odkazu je vyhláška č. 211/2020 Sb., o hodnocení výsledků vzdělávání žáků ve 2.pololetí šk. r. 2019/2020
společně s metodikou k vyhlášce:
http://www.msmt.cz/ministerstvo/novinar/msmt-vydalo-vyhlasku-k-hodnoceni-druheho-pololeti-2019-2020
Podle této vyhlášky musí třídní paní učitelka informovat žáky a zákonné zástupce o způsobu hodnocení
na konci školní roku, a to zejména o pravidlech Vyhlášky (§ 4 vyhlášky 211/2020 Sb.).
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------